Thursday, February 4, 2010

Okolnosti



“ Na konopac razapet u dvoristu

Zene prostiru

Oprane mozgove”

U tom momku bilo je neke istinske neiskvarenosti .Naivan I gotovo blentav osmeh, ozario bi njegovo lice cak i nakon nedovoljno duhovitih komentara, gestova ili pohvala, upucenih za njegovo sviranje.

To nije bila skromnost, vec cisto detinje obelezje koje se odrzalo uprkos njegovoj vec poodmakloj osamnaestoj godini.

Strasno je voleo scenu I cim bi stupio na podijum, njegova pojava dobijala je cvrstinu , drzanje I muzevnost - lepo izvajanih bisti, sa izrazajnim pogledom u neku daleku I prizeljkivanu tacku.

Odlican sluh, lep senzibilitet i dobra muzicka intuicija- bili su dragoceceni kvaliteti , insprativni za rad svakom pedagogu.

Dan pred nastup, uvek bi me pitao:

-Sta mislite profesorka, hoce li biti dobro sutra na koncertu?

(Otkud ja to znam? Ko moze bilo sta da garantuje?Sutra je daleko..sutra je u krajnjem slucaju neuhvatljiv trenutak..itd. ), ali posto pozicija u kojoj sam, ne ukljucuje I te ljudske momente kolebanja, samouvereno izgovaram:

- Naravno da hoce!

-Da, ali sta ako se zapetljam?

- Najbolje bi bilo da mislis samo na to. Podstice samopuzdanje do krajnjih granica.

- Da , ali ..?

Nastavljao bi on , jos neko vreme.

Porodica I pedagog.

Dve kljucne tacke u razvoju Ili sputavanju licnosti I njenih kreativnih sposobnosti.

Cesto se nadovezuju I pokazuju niz slicnosti .

Neobojsa je I pored svih svojih kvaliteta, bio uzasno krut.Neoslobodjen , ali ne po prirodi, vec- (ne)vaspitanju.

Ziveo je sa majkom I ocuhom, a ocuh je bio olicenje: dominantne, zapovednicke, neosetljive I brutalne prirode.”Strucnjak za sve” , covek bez vertikale, uvek pun saveta za sve i svet oko sebe.

Majka, iako topla i prijemciva priroda, bila je - ocarana svojim izabranikom i tu se njena inicijativa i licnost gasila, ustupivsi mesto nekoj drugoj.

-Ma znate …ja se sa njim( ocuhom) nikako ne slazem, ali sam mu zahvalan zbog jedne stvari.

-Da?

-Uspeo je, da me ocelici I da mi skloni niz emocija , koje bi mogle da me pokolebaju I ucine slabim.

Zadovoljan osmeh.

-Ali Nebojsa- kako ces kroz zivot i umetnost bez toga?!


....


Otvaraju se vrata :

-Sta je? Opet neke opasne filozofije?

Mnogo ste se vi upustili u prazne price.

Ajde , Nebojsa! Glavu gore!Ispravi ledja, stani ko’ covek ( vojnik?) I idemo: ceo program-kao na koncertu!

….

Tuzno.

A mogao bi da svira-predivno.



No comments: